Michelin lucrează la un tip de anvelope rezistente la înțepături

Michelin lucrează la un tip de anvelope rezistente la înțepături

Ca şofer, ai o mulţime de lucruri de care trebuie să ţii cont la maşină, iar aceasta îţi poate oferi numeroase surprize neplăcute, de la banala ardere a unui bec sau o pană de cauciuc, până la defectarea cutiei de viteze sau a motorului.

Potrivit studiilor industriei de profil, în jur de 200 de milioane de cauciucuri sunt schimbate anual. 12 la suta dintre ele devin inutilizabile din cauza penelor: fie au lovit o bordură, au intrat într-o groapă din carosabil sau într-un obiect ascuţit. Oricare ar fi motivul, ele nu mai pot fi vulcanizate şi sunt reciclate. Asta înseamnă cheltuieli mari pentru şoferi, preţul unei anvelope de vară, de exemplu, porneşte de la câteva sute pâna la câteva mii de lei.

Iată însă că progresul tehnologic aduce inovaţii şi în acest domeniu. Cum ar fi să conduci fară grija unei pene şi fără să mai cari după tine în portbagaj roata de rezervă? Compania Michelin şi producatorul auto General Motors au pus la punct un tip de pneu revoluţionar care nu face pană şi care elimină în totalitate riscul unei explozii de cauciuc. Pare incredibil, nu? Ei bine, această anvelopă nu are aer, e formată dintr-o bandă de lamele rezistente din cauciuc care preiau rolul de amortizare oferit de aer într-un pneu clasic. Michelin Uptis – acronimul vine de la denumirea în engleză Unique Punctureproof Tire Sistem - este invenţia minune care te scuteşte de cheltuieli neprevăzute.

Prototipul a fost prezentat în premieră la un eveniment de profil din oraşul canadian Montreal, la începutul lunii iunie. Reprezentanţii companiei Michelin au anunţat ca au încheiat şi un acord de cercetare cu holdingul auto General Motors, ce are ca scop echiparea modelelor de autoturisme de pasageri cu anvelope Uptis începând cu anul 2024. Primele teste au fost realizate cu un Chevrolet Bolt, iar până la sfărşitul anului, anvelopele vor fi testate în condiţii de trafic real pe o flotă întreagă de astfel de vehicule.

Prototipul de cauciuc Uptis e capabil să susţină greutatea unui autoturism de dimensiuni medii, la viteze obişnuite. Pe lângă confortul la rulare pe care îl oferă şi eliminarea riscului producerii unei pene sau a unei expolozii, mai are un avantaj: nu are nevoie de întreţinere. Concret, şoferul nu mai are grija verificării presiunii pneului, deoarece pneulul nu e umplut cu aer. Cauciucurile Uptis pot trece uşor peste denivelări şi amortizează fără probleme trecerea vehiculului prin gropi. Obiectele ascuţite nu îl afectează deloc: acestea pot pătrunde câţiva centimetri în interior fără să producă nici cea mai mică pagubă. Structura pneului este unică şi e rezultatul a zece ani de cercetări în care au fost testate diferite compoziţii şi designuri cu ajutorul cauciucului, a aluminiului şi a unui material inovativ realizat din răşini epoxidice combinate cu fibra de sticlă.

Uptis reprezintă un nou pas spre conceptul Michelin Vision, anunţat în 2017 şi care introduce 4 elemente inovative în crearea unui pneu: lipsa aerului, conectivitate, imprimare 3D şi un grad de sustenabilitate ecologică de 100% prin folosirea de materiale regenerabile sau bio.

Alte articole

Goodyear UltraGrip Performance+ pe primul loc in testul anvelopelor de iarna Auto Bild sportscars

Goodyear UltraGrip Performance+ castiga primul loc in testul pentru anvelope de iarna al Auto Bild sportscars

Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul folosirii lor. Afla mai multe